Enduro Greek Series: Ανασκόπηση Helmos Enduro

Enduro Greek Series: Ανασκόπηση Helmos Enduro

O τελικός του Enduro Greek Series ήταν όπως αρμόζει σε μία τέτοια διοργάνωση. Αγώνας με Α κεφαλαίο.
Χάρης Θεοδωρόπουλος
Λίγο η λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων πρώτη φορά για ποδήλατα και λίγο -ή μάλλον πολύ- η συμμετοχή του Martin Maes στον τελικό, έκαναν το Helmos Enduro τον πιο πολυαναμενόμενο αγώνα για φέτος.
Πέρα από τον ίδιο τον αγώνα, που μην ξεχνάμε ήταν ο τελικός που έκρινε τους πρωταθλητές της overall αλλά και κάθε κατηγορίας ξεχωριστά, αυτό που πραγματικά ξεχώρισε, ήταν τα 4 σεμινάρια σε επιλεγμένους αθλητές από τον Martin Maes, την Παρασκευή 18 και το Σάββατο 19 Οκτωβρίου. Όσοι συμμετείχαν πραγματικά δεν είχαν λόγια να εκφράσουν όχι μόνο αυτά που έμαθαν, αλλά κυρίως την χαρά να γνωρίσουν από κοντά έναν παγκόσμιο πρωταθλητή, που εκτός από φοβερός αθλητής είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος. Κερασάκι σε αυτή την πεντανόστιμη τούρτα ήταν η ανάλυση από τον Martin της δεύτερης ειδικής διαδρομής μέσω video, σε όλους τους παρευρισκόμενους μετά την τεχνική ανάλυση του αγώνα.
Ο Martin Maes στα Καλάβρυτα

Ο Martin Maes στα Καλάβρυτα / © Thodoris Ermilios

Η διαδρομή κινήθηκε σε 4 ειδικές διαδρομές με εκκίνηση και τερματισμό το σαλέ του χιονοδρομικού κέντρου. Το τσουχτερό κρύο με θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν, μόνο εμπόδιο δεν στάθηκε τελικά για τους αθλητές.
Η πρώτη ειδική μήκους 2,2 km, εκκινούσε στα 2040 μέτρα και μέχρι σήμερα είναι η ψηλότερη εκκίνηση που έχει δοθεί στην Ελλάδα. Το μονοπάτι ξεχώρισε για την δυσκολία του και ανέβασε το enduro στη χώρα μας πολλά σκαλιά επάνω. Είναι ένα εντελώς αλπικό, ωμό, τέρμα τεχνικό μονοπάτι με μεγάλη δυσκολία. Ούτε μεγάλος διάδρομος, ούτε τεχνικές κατασκευές, ούτε τίποτα. Μόνο πέτρα, λίγο χώμα και σαφρίλα. Πραγματικό μονοπάτι για αγώνες παγκοσμίου κυπέλλου όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε και ο Martin.
Helmos Enduro

Helmos Enduro / © Thodoris Ermilios

Η δεύτερη ειδική μήκους 2,5 km είναι το γνωστό Ε4, με μία νέα προσθήκη 400 μέτρων στην αρχή η οποία έκρυβε μικρά τεχνικά διαμάντια. Ενώ έχει μικρές έως μέτριες κλίσεις, λόγω της πολύ μεγάλης ταχύτητας και των πετρών σε πονηρά σημεία, ήταν τελικά η ειδική με τις περισσότερες πτώσεις και που έβγαλε αρκετά ποδήλατα εκτός.
Η τρίτη ειδική ήταν μια ατελείωτη γιορτή από μόνη της. Το πιο διασκεδαστικό μονοπάτι του αγώνα, αυτό του αγίου Νικολάου με μήκος 3,8 km, αποτέλεσε και το πιο δύσκολο, τελικά, τμήμα του αγώνα. Ενώ τεχνικά είναι πιο εύκολο από την πρώτη ειδική με σαφώς μικρότερες κλίσεις, έκρυβε μία μεγάλη έκπληξη. Οι αθλητές έφθαναν μετά από δύο ειδικές με μεγάλη σωματική καταπόνηση και είχαν να αντιμετωπίσουν, το μεγάλο μήκος, τις πολύ υψηλές ταχύτητες έως και 40 km/h, στενές και γρήγορες στροφές που θυμίζουν roller coaster και φυσικά πάρα πολλά τεχνικά σημεία με βράχια και ρίζες. Όπως ήταν αναμενόμενο, όλοι έσκαγαν πριν φθάσουν στο τέλος. Αξιοσημείωτο είναι πως τα e-bikes είχαν να αντιμετωπίσουν πριν και μία απόλυτα απότομη χρονομετρημένη ανηφόρα 300 μέτρων και χωρίς να σταματήσουν να συνεχίσουν την κατάβαση.
Για τα e-bikes μετά την τρίτη ειδική, ακολουθούσε η Power Stage. Με μήκος 1,2 km και συνεχόμενα απανωτά τεχνικά σημεία δεν ήταν απλώς εφάμιλλη παγκοσμίου κυπέλλου, αλλά το ξεπερνούσε χωρίς ίχνος υπερβολής. Δεν ήταν λίγοι οι αθλητές που ξεκαβάλησαν σε αρκετά σημεία της ώστε να καταφέρουν να την τελειώσουν.
Η τελευταία τέταρτη ειδική μας άφησε μια μικρή πίκρα αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς. Ενώ θα έπρεπε να είναι το στολίδι του αγώνα, αυτή η μικρής δυσκολίας αλλά με μεγάλη ταχύτητα διαδρομή, που αρχίζει μετά το lift του χιονοδρομικού και τελειώνει στο σαλέ, ήταν δυστυχώς ημιτελής. Tο χιονοδρομικό υπερεκτίμησε τον χρόνο και την μέριμνα που απαιτείται για τη δημιουργία και την παράδοση ενός μονοπατιού υψηλών προδιαγραφών, με το βάρος να πέφτει κυρίως στην αναβάθμιση των νέων αναβατήρων. Ευτυχώς όμως, έστω και τελευταία στιγμή, σώθηκε σε αρκετά μεγάλο βαθμό και αρκετοί ήταν οι αναβάτες που το ευχαριστήθηκαν. Μπορούμε να πούμε πως το πείραμα πέτυχε τελικά, με το χιονοδρομικό να δεσμεύεται για τη δημιουργία έγκαιρα ολοκληρωμένων διαδρομών εντός του χώρου ευθύνης του.
Αγωνιστικά στην Μen Elite την πρωτιά πήρε όπως ήταν αναμενόμενο ο Μartin Maes, o οποίος μάλιστα είχε και μία μεγάλη πτώση στην τρίτη ειδική. Δεύτερος ο Γρηγόρης Τσαλαφούτας και τρίτος ο Βέλγος Gilles Frenck, ο οποίος είναι και ο μηχανικός του Martin.
Ο Martin Maes κατά τη διάρκεια του Helmos Enduro

Ο Martin Maes κατά τη διάρκεια του Helmos Enduro / © Thodoris Ermilios

Στην Μen, πρώτος ο συνήθης ύποπτος Ελισαίος Γούβης, με τον chef Στέλιο Τζανετή και τον Γιώργο Κόντο να ακολουθούν στενά.
Στην Μasters o Βούλγαρος Georgi Petrov πήρε την πρωτιά στον τελευταίο αγώνα απέναντι στον φετινό πρωταθλητή της κατηγορίας Λευτέρη Τιτιρέκη και με τρίτο τον Γιάννη Γιαννουσά.
Στην Under-21 πρώτος και με μεγάλη διαφορά, στο βάθρο ανέβηκε ο Σωκράτης Ζώτος. Την έκπληξη έκανε στη 2η θέση ο Μιχάλης Τζόρας, με τρίτο τον σταθερό Δημήτρη Βλασσόπουλο.
Στους Veterans o Δημήτρης Πατσαλός επέστρεψε στις νίκες μετά από την ατυχία του Παρνασσού. Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Νίκος Πετμεζάς και Γιώργος Τρύφωνας.
Μόνη και έρημη δυστυχώς έτρεξε η Catherine Airbender, καθώς οι συναθλήτριές της αντιμετώπισαν ορισμένα προβλήματα και δεν συμμετείχαν. Κέρδισε όχι μόνο τον αγώνα, αλλά και το πρωτάθλημα στην κατηγορία της.
Στα e-bike fat η τριάδα ήταν ολοκληρωτικά εκτός Ελλάδας. Οι Βoyko Ivanov από τη Βουλγαρία, Betrand Briois από τη Γαλλία και Ιvo Ivanov εξίσου από τη Βουλγαρία, ανέβηκαν στο βάθρο και καταχειροκροτήθηκαν ακόμα μία φορά.
Στα e-bikes light ο Λευτέρης Στρινγκάρης πήρε άλλη μία νίκη, με τους Γιώργο Φούρλα και Κίμωνα Μπαλασόπουλο να ακολουθούν.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα θα τα βρείτε εδώ!
Για την overall βαθμολογία, μεγάλος νικητής και πρωταθλητής του Enduro Greek Series 2024 ήταν ο Γρηγόρης Τσαλαφούτας, με δεύτερο τον Θανάση Παναγίτσα και τρίτο τον Γιώργο Αγιομαυρίτη.
Αναλυτικά τους πρωταθλητές της overall αλλά και κάθε κατηγορίας ξεχωριστά του Εnduro Greeks Series 2024, θα τους βρείτε εδώ!
Helmos Enduro

Helmos Enduro / © Thodoris Ermilios